Retail Rocket Science Blog

Decathlon: aumento del 10,7% delle entrate attraverso raccomandazioni personalizzate sui prodotti
40 Views

Decathlon è il principale rivenditore di articoli sportivi con oltre 1.000 negozi in tutto il mondo, dalla Cina al Libano e dall’India al Brasile. Nel 2013, Decathlon ha aperto il suo negozio online nei Paesi Bassi. Tre anni dopo, il loro apprezzato sito web ha vinto il premio “Miglior negozio online di articoli sportivi”. La […]

read more
40 Views
Aumento del 12% del fatturato di Siebel Juweliers dopo l’implementazione dei blocchi di raccomandazione di Retail Rocket
34 Views

Informazioni su Siebeljuweliers.nl Siebel Juweliers è considerato il marchio di gioielli di maggior successo nei Paesi Bassi. Nei loro negozi troverai una vasta collezione di orologi, gioielli e fedi nuziali di marchi noti come Michael Kors, Guess, Seiko e Ti Sento. Siebel fu fondato nel 1912 nella città di Rotterdam e si è diffuso in tutti […]

read more
34 Views
Lobbes.nl: 29,6% di aumento dei redditi attraverso raccomandazioni personalizzate sui prodotti
272 Views

Informazioni su Lobbes.nl Il negozio online Lobbes.nl è nato 25 anni fa nel mercato dei giocattoli in Olanda. Si manda quattro volte all’anno un catalogo di giocattoli ai propri clienti più un’edizione speciale per Natale. In questo catalogo, i clienti scoprono i giocattoli più nuovi e più popolari. Nel negozio online, che accoglie oltre 225.000 […]

read more
272 Views
5 casi di studio del marchio finlandese Finn Flare: Come le Raccomandazioni sui Prodotti hanno Aumentato i loro ricavi del 13,4%
315 Views

Al giorno d’oggi non è sempre facile accontentare il cliente: non solo si concentra sulla gamma di prodotti e i loro prezzi, ma vuole anche trovare rapidamente ciò di cui ha bisogno. Questo problema è stato risolto grazie alle raccomandazioni personalizzate sui prodotti, che sono posizionate su diverse pagine del negozio online. Queste raccomandazioni mirano […]

read more
315 Views
Discover how website personalization helped MercadoActual.es to increase the conversion rate in 5,6%
182 Views

In most online stores, users are constantly exposed to the same product offers, regardless of their individual tastes and preferences. Mercadoactual is a Spanish company that offers a large catalog in the IT and electronics sector. They were aware of the importance of the website personalization as the process of creating customized experiences for visitors […]

read more
182 Views
SP Digital increases its conversion by 12% using product recommendations
254 Views

About SP Digital SP Digital is a computer company, founded in Santiago de Chile, in 2006. What was born as a small family business, over time has grown to become a benchmark for e-commerce in Chile. Its online store offers a vast catalog of categories of computer products and it receives more than 700K visits […]

read more
254 Views
Personalized Product Recommendations at Tafelzeilonline.com: over 36% revenue growth
351 Views

Tafelzeilonline is one of the fastest growing webshops in the field of plastic table coverings in The Netherlands. It is a single-product eCommerce with a varied catalog that offers more than 700 articles in its online store. Tafelzeilonline wanted to stand out from its online competition and decided to implement the technology provided by Retail […]

read more
351 Views
Personalized shopping experience on Due-Home increases sales by 30%
269 Views

In most online stores, customers are constantly exposed to the same product offers and recommendations regardless of their individual tastes and preferences. One of the biggest challenges for online retailers is to personalize these recommendations. Due-Home.com needed a solution that would allow them to stand out from the increasing online competition, to deliver each visitor […]

read more
269 Views
load more